FÖRKLARING OM VARFÖR JAG TOG ILLA UPP

Jag skrev i dethär inlägget att min pappa hade börjat kalla mig bananen, och att jag tog illa upp för det. Sen såg jag några kommentarer ni hade skrivit bland annat "bananer är ju inte tjocka" och "det lät ju bara gulligt". Nej, inte för mig, för jag är den bruden som tar illa upp för minsta lilla men försöker inte visa det. Jag är bruden som överanalyserar för att hitta fel, för att försöka få mig själv att tro att folk säger elaka saker til mig.

Om han hade kallat mig "pizzan" då? Den är ju fortfarande inte tjock, men fettig och dan. Bananer är också fettiga och innehåller galet med kalorier, men är inte heller tjock. Nej det är inte gulligt att kalla sin dotter för banan, eller inte en dotter som mig iallafall. Han vet att jag tar illa upp över sådana småsaker, han sa det med den där tonen ni vet "ha-ha, tror du verkligen att du är något? Du kommer aldrig bli bra".

Jag menar inte något ont till ni fina som kommenterade det inlägget, men jag ville bara förklara mig lite. Min hjärna är för fucked up för att jag själv ska kunna fatta ibland, så jag förstår om inte ni gör det.


Kommentarer
Postat av: elin

det känns som om vi har en hel del gemensamt, du och jag.

2011-01-28 @ 17:23:56
URL: http://holesinhappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0