ÄR DU SVETTIG, FUL OCH SVAG?


I bakgrunden ser man Kaggs läktare, den silvriga mannen är den såkallade "Simhopparen" från Stagg (vi har en staty utanför skolan som ser ut så), sedan Staggs tränare till både tjej- och killaget i förgrunden.



En del av Staggs intåg.


En del av killarnas match.


Kaggs läktare (kan tillägga att nej, de rockade inte oss, Stagg tog hem dubbelsegern)

Imon så är det den årliga rugbymatchen mellan Kalmars största skolor, Lars Kagg och Stagnelius (och Jenny Nyström). Det kommer bli grymt, det är alltid sådant tryck på läktarna och man blir helt galen när man fylls av allt aldrenalin. Skrika sig hes och låta alla hämningar försvinna är min grej, iallafall om man står på läktarn och hejar fram sina rugbylag. Åh, det är helt galet vad jag längtar!
Kagg och Stagg är sjuka rivaler och det händer alltid en massa "bus" på skolorna samma vecka som matchen; höns i huvudentren, den andra skolans låtar spelas i matsalen etc. Ett av de pampigaste händelserna under matchen är när intågen är, speciellt när vi, Stagg, har vårt intåg och i slutet spelas Stagionalen och alla reser sig och håller ut båda armarna under hela låten, det blir sådan stämmning när hela läktarn står där i fyra minuter med armarna upp och visar kärleken till skolan, underbart!

Sist men inte minst lägger jag upp en hyllningsvideo till en som var en av Staggs grymmaste spelare:
Kolla iallafall tvåminuter och ni kommer älska det!


KÄNNER NI PEPPEN ELLER?!


Kommentarer
Postat av: fröken ana

ja, han är verkligen utmattad och jag är så glad att jag tillslut hittade honom!!!! :)



Hoppas du haft en bra dag!

2010-11-10 @ 22:10:34
URL: http://frokenana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0