I DIE WHEN YOU MENTION HER NAME

Jag satte mig lite i klistert idag...
Idag så pratade jag med några i min klass, så kom vi in på unga som skaffar barn. Då sa jag att jag tycker det är fel att planera att föda barn när man är tonåring (alltså få barn i tonåren när dte är planerat). För då kommer du inte kunna ge barnet den uppmärksamhet, säkerhet etc. barnet behöver. Att skaffa barn i tonåren, om det är planerat, är enligt mig bara själviskt! Då vill man inte barnets bästa. Om man ska skaffa barn ska det vara när man har en stabil inkomst och ett stabilt förhållande, så det är bästa förutsättningarna för barnet. Å andra sidan förstår jag tjejer som inte vill eller kan göra abort, eftersom det är en helt annan sak (och fråga), då får man helt enkelt göra det bästa av situationen.

Men hur som helst, efter jag sagt detta kom jag på att en av de tjejerna jag pratade med, hennes kompis hade precis fått barn. Åh, vad jag älskar min tajming, lyckas alltid kläcka ur mig passande kommentarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0