FÖR MÅNENS SKULL, EN SISTA LJUDLÖS DANS

Min lillasyster sa att en kille i hennes klass var galen i huvudet och då protesterade jag. Men så berättade hon att den här killen mår hur dåligt dom helst. Idag hade han sagt "ni måste akta er när jag slutar, för jag kommer nog börja mörda", med ledsen röst, och senare på bussen berättade han om sina röster i huvudet som sa åt honom att göra saker, och att han blev galen om han inte lydde. På sommarlovet så skickade han ett mms till en klasskompis där han håller en kniv mot sin strupe, och han skär sig regelbundet. Förstår de inte?! Han behöver hjälp! Det gör så ont i mitt hjärta när jag hör detta, och ingen reagerar. Han måste få hjälp, han kan klara sig ut skiten!

Jag känner igen mig lite, inte med att vilja skada andra människor dock. Jag hörde aldrig riktiga röster, men alltid när jag duschade eller badade hörde jag människor som skrek. Det var hemskt, ni vet sådana hjärtskärande skrik för livet. Att vara självdestruktiv och göra allt för att  skada sig själv för man inte är värd bättre. Ingen uppmärksammade mig. Men denna kille, låt honom inte brara gå tyst förbi. Han behöver hjälp.


Tumblr_lcayu8m2a81qb6tj1o1_500_large
.


Kommentarer
Postat av: fröken ana

gud va hemskt :( gillar inte bilden heller...



ledsen jag blir av att läsa att du kännt dig på det sättet som du skriver. Hoppas du har det mycket bättre nu och du ÄR värd bättre, du är så mycket bättre :)

2010-12-14 @ 00:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0