DAY 09 – YOUR BELIEFS

Jag tror att allt händer för en anledning. Men varför sker då mord, säger ni då! Kanske är det för att vi ska uppskatta det vi har, kanske för att den personen ska försöka förstå hur fel det är, kanske för att visa oss andra vad som är rätt och fel, kanske för att vi måste känna något starkt ibland. Jag har inget svar, det är bara spekulationer, men jag tror att det sker för en anledning.
Jag tror på kärleken, att kärleken ger oss hopp. Kärlek till vänner, familj, saker, mål och tankar. Kärleken betyder mer än vad man tror, utan den så är vi bara ett skal.
Jag vill så gärna tro att vi föds på nytt när vi dör. Fast vi inte kommer ihåg någonting av vårt gamla liv, att det är därför man kan ha dejá vu känslor och det är därför har sjuk talang när det gäller vissa saker.
Jag tror inte på någon gud, jag tror på människan. Jag tro att vi alla föds goda och det är miljön och andra faktorer som bestämmer hur man senare blir. Att du kan välja hur du ska agera, och om man gör fel saker kan man fortfarande vara god. Du bestämmer själv vem du ska bli och vara.


Kommentarer
Postat av: thinbeauty

jag vill också tro på ett nytt liv efter döden. jag vill inte tro att man bara dör. då känns det nästan som att livet har gått till spillo. det är kanske därför man ska leva efter mottot carpe diem - fånga dagen.

2010-12-03 @ 10:23:37
URL: http://thinbeauty.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0